QUANT – samochód przyszłości.

Prezentujemy NanoFlowcell QUANT e-Sportlimoisine (w skrócie QUANT). Trzeba przyznać, że jest to bardzo nowocześnie wyglądające auto. Jeszcze kilka lat temu, gdyby pojawił się na ulicach kojarzony byłby ze statkiem kosmicznym. Jednak auto to pochodzi z ziemi, a dokładniej z księstwa Liechtenstein, na pograniczu Szwajcarii i Austrii. Producentem jest mało znana firma NanoFlowcell, jednak mimo, że mało kto wie o istnieniu tej firmy, QUANT swoimi osiągami może zawstydzić takie sławy jak Porshe, czy Ferrari.

Wyglądem QUANT przypomina Toyotę GT86 i Subaru BRZ. Podwozie jest dłuższe niż w Mercedesie klasy S i wynosi 5,52 m. Dodatkowo sportowego wyglądu dodają długie, dwumetrowe drzwi typu „skrzydła mewy”. Układ przeniesienia napędu zaprojektował Bosch Engineering, który jest partnerem rozwojowym limuzyny QUANT. Choć sam wygląd z zewnątrz naprawdę zadziwia, to najciekawsze kryje się dopiero w środku. Pomimo, że QUANT nie zalicza się do najlżejszych aut to potrafi osiągnąć setkę w zaledwie 2,8 sekundy. Maksymalna prędkość również jest miłym zaskoczeniem ponieważ Auto potrafi osiągnąć prędkość 380 km/h. W pojeździe tym aż roi się od innowacyjnych rozwiązań.

Aby wyeliminować straty przekazania momentu obrotowego na koła, QUANT posiada nie jeden ale cztery silniki elektryczne, umieszczone przy każdym kole. Obecnie znane nam samochody z napędem elektrycznym, wyposażone było w konwencjonalne akumulatory, a minusem takiego rozwiązania był zdecydowanie zbyt długi czas ładowania ogniw. W QUANT energia przechowywana jest w postaci ciekłej, ogniwo wykorzystuje płynny elektrolit, który znajduje się w dwóch oddzielnych zbiornikach. Kontrolowana wymiana ładunków w specjalnej membranie, powoduje uwolnienie się energii, niezbędnej do zasilenia pojazdu. Firma NanoFlowcell od lat pracuje nad rozwojem technologicznym, przede wszystkim w rozwiązaniach umożliwiających przechowywanie energii pochodzącej od wiatru, bądź słońca. Jedno tankownie płynnego prądy starcza na przejechanie od 400 do 600 km. Jest to zupełna nowość bo samochód zasilany elektrycznie zamiast był ładowany jak by można było przepuszczać jest tankowany elektrolitem. W ten sposób zamiast wielogodzinnego ładowania możemy w kilka minut zasilić się energią i po kłopocie. W ten oto sposób, firma NanoFlowcell udowodniła, że wcale nie trzeba być wielkim koncernem dysponującym miliardowymi budżetami aby stworzyć nowoczesny samochód. Wielkie odkrycia to nie tylko kwestia pieniędzy. Już wiadomo, że do końca 2014 roku QUANT ma zostać dopuszczony do ruchu, w kolejnym roku planowane jest uzyskanie homologacji. Czy to oznacza, że znikąd pojawia się konkurent będący zagrożeniem dla największych koncernów motoryzacyjnych świata?

Komentarze

komentarzy